Capt MUHAMMAD Azhar
Assalamualaikum warahmatullah..

Bulan April/Mei ini menyaksikan beberapa siri aku dihina dan dikeji, dipandang buruk dan dituduh macam macam... aku dimarahi ..dipandang negatif ...dituduh tak tentu fasal...dan yg terbarunya malam tadi..

Alhamdulillah... AKu syukur..

kerna memang aku hina di sisiNya.. memang aku faqir sangat sangat di sisiNya..

Bulan Mei ini juga aku dihidangkan perjumpaan org org 'alim yg mujahadah.. dan yg lebih muda dari ku pun ada... memang dhoif benar aku ini... memang hina benar aku ini.. benar juga kata kata kalian kepada ku..

Sungguh.. tak berlaku suatu pun melainkan ada hikmahNya dari Yang Maha Esa. Terima KAsih Ya ALLAH atas tazkiratul iman ini..

Terima kasih Ya ALLAH atas peringatan atas peringatan.. agar aku tidak terus dilanda ujub dan riak di hadapan Mu.. sedangkan aku sememangnya Hina .. sememangnya rendah di sisi Mu.

Terlupa aku akan tujuan aku dijadikan. Terlupa aku akan nirmat dan kurniaan Yang Maha Esa pada ku. Terlupa aku yang aku insan kerdil..LANGSUNG tak ada sebarang daya dan upaya pun..

إِنَّ هَـٰذَا لَهُوَ الْفَضْلُ الْمُبِينُ


Begitulah sabdaan Nabi Sulaiman a.s. yg dinukilkan dalam Al-Qur'an surah An-Naml:16 .. tetap ALLAH Yang Memiliki segala galanya.. Alhamdulillahirobil 'alamin!

Terima kasih pada pengeji..terima kasih pada penghina.. terima kasih pada pengherdik! kalian menyedarkan aku tentang hebatNya ALLAH. AKu redho atas kejian, hinaan, kemarahan dan makian kalian samada verbal atau sms kpd aku..

Semoga kita dapat redhoNya dan dihimpunkan bersama orang orang yang bertaubat dan beramal soleh di dunia dan di akhirat kelak..

Astaghfirullah...

Subhanallah ...


Selawat dan salam ke atas Mu Ya Rasulullah s.a.w. ... Sollu 'Alan Nabiyy!

Engkau lah rembulan engkau lah Mentari ... Sirah mu penuh onak dan duri .. sabar dan kasih mu pada kami tak terbayangkan ... Ya Rasulullah..

Labels: | edit post
0 Responses

Post a Comment