Azhar Hashim
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ,



Terfikir nak sambung tajuk Orang Rumah yang lalu. Setidaknya aku tak la memikiorkan sangat perkara yang berlaku tu. Baik tulis kebesaran ALLAH..zikrullah lah tu..boleh tenangkan hati...

Okeh..Org Rumah, atau para Isteri (aku khaskan utk mujahidah yg berjihad di rumah yg kat luar tu tengok la dulu, ada jugak macam doktor, bidan, guru dll) la senang cakap. Deme ni kita gelarkan Orang Rumah tanpa melihat balik definisi tu samada deme layak atau tak layak dapat title yg tinggi tu. Pada pandangan aku nih, RAMAIIII yang tak layak dapat title tu. Eleh.. APa heran kata deme! Ye le apa heran.. kome tu jauh dari Nabi s.a.w. kome tak kenal ke Fatimah r.a.? Kome tak baca ke hadith tentang medan Jihad wanita ni di rumah? Kome ingat koman spanar ke Title Orang Rumah tu? ehehehe.. terkomen la pulak..udah udah.. abih bab tu.

Ok...

Kalau udah ghuper itu, dah kome ni para suami ni org apa pulak? Haaaaa... cemana yeob? Kome orang aper? Org Pejabat? Org Site? Org lapangan? Org minyak? (kerja pelantar daa).. Org biasa? Hah..kome orang aper kalau udah bini kome tu Orang Rumah?

Ehehehe... senang je yeob..


Kome tu ORANG MASJID!

Aikh...

Layak ker?

Acu kome jawab le sendiri yea...

0 Responses

Post a Comment