Capt MUHAMMAD Azhar
Bismillahirrohmanirrohim...

Semalam, tamat riwayat anak anak Siam dibaham si hitam. Aku baru balik dari Asr dgn anak2, terdengar suara Juwairiah..."abahhhh....dah matiiiii....kucin dah matiiiii...siannnn dier... matiiiii...."

Keempat empatnya 'disembelih' oleh si Hitam. Humaira' diberitakan dapat hantam si hitam cukup cukup... tapi masa aku parking motor aku tu, aku nampak si hitam panjat pagar, Mu'az terus kejar dan dia melarikan diri.

Malam tu selesai solat, aku dan Adam bawak bangkai anak anak kucin tu ke sungai untuk dihanyutkan. Tengahari tu aku aku dapat kiriman Modem, kotak kasut yang digunakan untuk bungkus Modem tu Humaira' amik dan dia hiasi dan balut cantik cantik, katanya nak letak baby kucin... rupanya, kotak tu jadi 'keranda' baby kittens tu.... selesai 'pengkebumian' ... Rupanya, ada seekor yg missin, Si Siam sudah ambil bawak lari...kesian dia masih mengharapkan anaknya masih hidup! Baby kitten yg disorokkan ibunya itu dijumpai kemudian oleh Humaira', dia yang uruskan 'pengkebumian' anak kucin tu.... Juwairiah sugul. "kucin da matiii... dan matii dahh..siannn dier.."

Awal malam tu, Si Siam mengiau ngiau mencari cari anak anaknya..sedih lak aku tengok, sayu je ngiauan dia .... naluri keibuan ALLAH letakkan pada binatang sekalipun. Namun di kalangan manusia ni ada yang tergamak membuang anak anak mereka sedangkan itu hasil kebejatan mereka sendiri. Di mana perginya naluri kemanusiaan mereka? Sudah tentu si Siam ini lebih baik dari mereka! Semoga ALLAH melindungi diri ku dan keturunan ku dari ditimpa kecelakaan dosa besar seperti itu dan semoga mereka yang terbabit diberikan hidayah supaya bertaubat dan berubah dan berhijrah ke arah yang lebih baik.


Si hitam memang nekad, dinihari itu dia masuk ke dalam rumah menggunakan laluan khusus untuk kucin kucin dalam rumah ni keluar... dan tengah malam tadi pun masa aku terjaga, aku terserempak dgn si Hitam dalam jam 4 pagi ... Isteri aku yg nampak sebenarnya, dia terus memeritahu aku..terus lah aku tutup laluan keluar supaya si hitam tu terperangkap... kena ketuk kepaler dgn aku! Aku nak belasah cukup cukup.. tapi bila memikirkan nama pun kucin..binatang..udah naluri dia begitu... kena la sabor skit..last last aku buka juga laluan tu bagi dia blah, harap harap dia tak datang dah lah.. he is no welcomed! moga moga mesej tu sampai pada dia...

Masuk cerita kucin pulak kat blog aku ni.... sorilah yea... hanya selingkar kisah.....




p/s: Selesai aku taip baris atas tu.., Si Siam masuk ke bilik memanggil manggil anaknya, sayu betullah suara dia..  aku cakap kat dia.."tak per siamm..beranak ler lagi yea..."  Siam pun diam dan keluar dari bilik ni... eh.. dia paham ke cakap aku tadi tu?????
2 Responses
  1. HijabRockers Says:

    =( dia paham la ustat. kucing kat umah dlu pun paham bahasa. haiwan lg baik dgn kita kalau kita syg dia. lg dgr cakap. orang pun bleh kelepet kita. haiwan setia je. nnt kitorang nk bela kucing lg 1x. hehehehe....


  2. Kucing ada banyak kat umah nih. Tak per.. Si Siam tu produktif... ehehehe..


Post a Comment