Capt MUHAMMAD Azhar
Assalamu'alaykum warahmatullah,

Hari ni setelah updates windows laptop ni, baru dapat layari internet tanpa sistem jadi pegun/hang. Ni LapTop pertama aku. Dah jahanam 7 tahun dulu akibat peperangan saudara antara Mu'az dan Adam. Sorang tarik ke timur, sorang tarik ke Barat... Aku dalam bilik air masa tu... sekali aku keluar je tengok laptop aku dah barai dah... terkepak skrin dia..

Tapi entry ni bukan nak cerita pasal ni..nanti insyaALLAH aku tulis lain in details..

Hanya aku teringat akan AF Ust Ibrahim kita yang ditahan pihak berkuasa Mesir ketika beliau nak pulang ke Malaysia tu.. ntah ke mana peginya tak seorang pun tahu. Dikatakan ditahan sebab disyaki anggota JI. Apa kejadahnya JI tu? BEtul ke wujud atau mengikut tektik US mencipta al Qaeda?
Ust Ibrahim tu lemah lembut giler.. cakap pun sambil tersenyum ... Melihatnya bercakap memang mengingatkan pada Rasulullah s.a.w. yang sentiasa tersenyum.. Moga ALLAH membernya kekuatan iman dan amal dalam 'uzlahnya kali ini!

Dibuang negeri kita melancong, ditahan dalam penjara kita uzlah, dibunuh kita syahid! ALLAHU AKBAR!

Aku stop dulu lah... udah masalah aku tak leh nak kontrol cursor ni pulak, suka dia nak ke atas ke bawah.. kena taip balik banyak kali. TApi ni sikit jer..tak seperti ujian ALLAH pada Ust Ibrahim... Bantuan ALLAH pasti akan tiba dan ianya hampir...

ALLAHU AKBAR!!!
ALLAHU AKBAR!!!
ALLAHU AKBAR!!!
0 Responses

Post a Comment