Capt MUHAMMAD Azhar
Assalamualaikum,

Alhamdulillah..sehari lagi masa Engkau berikan kepada ku untuk menghirup udara Mu mengecapi tiap rezki yg Engkau kurniakan dan taburkan kepada ku ... Semakin hari, semakin hampir aku dgn 'saat' itu ... untuk aku mula melangkah pergi ke destinasi abadi ..

Umur ku..ntah ke mana telah aku habiskan? Harta ku..ntah ke mana telah aku belanjakan? Ilmu ku..apakah aku amanah dengan ilmu kurniaan ALLAH? APakah telah aku ajarkan kepada setidaknya ahli ku sendiri?

Ah!

Addin ini.. apakah telah ku sebarkan??

Hidup ni simple je sebenarnya..

1. Belajar Agama
2. Amal agama
3. Sebar Agama

Namun keperluan keperluan duniwai mencelah diantara ketiganya sehinggakan akhirnya duniawi memesongkan kita dari jalan yang lurus!

Difikir fikirkan diri sendiri, berapa ramai orang kafir yg telah aku ajak kepada Islam? Yang aku offer dia keselamatan dalam Islam? Yg aku sampaikan ajaran Rasul tentang Islam?

Berapa ramai pula yg diselamatkan dari Neraka ALLAH? Berapa ramai zuriat keturunannya yg selamat dari bencana api Neraka dgn kalimah Lailaha illallah?

Dah berapa ramai pula kawan kawan ku dari kalangan mereka yang tak mengetahui ini yg telah aku sampaikan kepada mereka? ADakah mereka akan mendakwa aku nanti di hadapan ALLAH S.W.T.? Mahukah nanti Nabi ku Muhammad s.a.w. memandang kepada ku dgn pandangan kasih dan sayang?

Banyaknya yang aku fikirkan.. aduhaii..jauhnya perjalanan.. sikitnya bekalan!

Alhamdulillah..aku ada nyawa lagi.. aku masih bernafas lagi...

ayuh!! Kita sebarkan..kita sampaikan.. Hidayah milik ALLAH .. ikhtiar kerja kita!
0 Responses

Post a Comment