Capt MUHAMMAD Azhar
Assalamualaikum warahmatullah...

Hari ni aku nak tulis skit. Mudah mudahan ada manfaatnya bagi diri ini khasnya dan umum pada yg membaca (perasan kejap) .

Aku buat blog walking.. jalan jalan jalan jalan dan jalan jalan... aku terjumpa satu blog nih... yg menarik perhatian aku... Blog seorang penganut Kristian Protestant, tapi dia pakai Niqab! Yer.. Dia pakai Niqab, dan dia ni American Citizen dan yes of course dia pakai di negara dia Amerika.

Dalam blog dia pulak, aku jumpa lagi beberapa Kristian..perempuan Kristian yang turut pakai Niqab. Aku terfikir dia ni minat Islam, tapi rasanya tidak. Dia masih percayakan agamanya, tapi dia pilih Niqab sebab katanya ianya baik untuk menjaga diri, kehormatannya, melindungi tubuhnya (aurat!?) dari dilihat lelaki selain suaminya bla bla bla..

Blognya di sini korang klik kat sini

Adakah ini tempelakkan ALLAH pada wanita Islam yg mendedahkan aurat ke sana sini? Tatkala mereka sibuk berkiblatkan Barat.. Perempuan Barat pula memakai Niqab..malah dalam entrinya ada ketikanya dia memakai Burqa!  Adakah ALLAH sedang menggantikan kita perlahan lahan dengan kaum yang lain? Marilah kita sama sama menjaga agama kita kerna sesungguhnya kita perlukan agama, tapi agama tak perlukan kita langsung!

Disamping itu, marilah kita sama sama berdoa agar ALLAH memberikan beliau dan sahabat sahabat beliau Hidayah ALLAH asbab dari kecintaan mereka kepada pakaian Ummul Mukminin kita nih!
2 Responses
  1. HijabRockers Says:

    Subhanallah. Subhanallah. Thanks for posting this. :)


  2. Semoga Nurul beristiqomah dgn Niqob, ini hak muslimah ..kalian lah yg lebih layak baginya.


Post a Comment