Ibnu Hashim
Dan dikisahkan lagi oleh ust itu akan peristiwa Islamnya seorang Kafir berbangsa Cina yang mana rumahnya berdekatan dengan Masjid Baitur Rahman..

Kisah ini diceritakan sendiri oleh orang Cina itu kepada Ust yang aku temui ini, maknanya ini cerita first hand dan aku penerima keduanya dalam 'sanad' cerita ini..

Cina itu memberitahu bahawa pada ketika Ombak Besar yang kali pertama itu datang, dia nampak jelas akan kedatangan Ombak itu dari kejauhan..namun pada pandangannya ianya ada sedikit keganjilan pada Ombak yang datang itu.. Ombak itu dilihatnya tidak sekata parasnya.. Dilihat di bahagian tengah Ombak itu menurun ke bawah dan lebih rendah daripada kiri dan kanannya. Maksud Cina itu, seolahnya ada lorong terpelohong di tengah ombak yang mana Ombak itu terbahagi kepada tiga bahagian iaitu, sebelah kiri yang tinggi, kanan yang tinggi dan yang ditengah tengahnya rendah ke bawah seolah ada kuasa yang menekannya ke bawah.

Ketika itu, beliau melihat orang ramai melarikan diri ke Masjid..oleh kerana itu, beliau pun tak ketahuan ke mana lagi hendak ditujui lantas terus menghala ke Masjid..Sekali lagi ALLAH singkapkan perkara Ghaib kepada Cina ini bila dia tiba tiba melihat ada dua orang besar yang berpakaian putih (subhanallah..meremang bulu roma aku ketika menulis ini!!) berjubah serta berserban putih yang memegang Penjuru Masjid itu kiri dan kanan seolah olah menetapkannya!!

Rupanya apabila ombak itu sampai, bahagian yang ditekan ke bawah itu adalah bahagian yang bakal melanda Masjid BaiturRahman!! - Maka dari itu, Masjid tidak tenggelam dan air lalu di tepi kiri dan kanan Masjid sahaja! - CIna itu sekarang sudah menjadi saudara seaqidah ku dan beliau telah memeluk agama Islam kini!! ALLAHU AKBAR!!
0 Responses

Post a Comment