Ibnu Hashim
Kecoh beberapa hari dahulu akan kebiadapan seorang yang bergelar artis rambut kuning yang begitu celupar mulutnya terhadap wanita syurga Khadijah binti Khuwailid r.a.

Begitu mudah pula baginya kemudianny memohon maaf kepada khalayak dan dengar khabarnya juga mengemukakan kekesalan dan kenyataan maafnya dalam siri tv3 suku iaitu Melodi.

Begitulah mudahnya seorang insan yang mengaku Islam mencela dan mengeluarkan kata kata biadab terhadap kekasih kepada kekasih Allah S.W.T. yang mana tentulah jua kekasih Allah pula, Khadijah Binti Khuwailid r.a. wanita agung yang dipilih oleh Allah untuk diperisterikan oleh semulia mulia makhluk iaitulah baginda Rasulullah s.a.w.

Golongan mereka inilah yang kerap berfatwa "jangan lihat pada pakaian dan rupa kami tapi yang penting hati mesti baik" atau kata kata yang seumpama dengannya. Inilah dianya Allah menzahirkan akan penyakit yang terdapat dalam hati hati mereka itu melalui lafaz dan perawakan mereka itu sendiri. Kalau didalamnya bersih, masakan di luarnya tidak. Yang zahir itulah manifestasi kepada yang didalam. Sebab itulah dalam Al-Qur'an mencabar mereka yang mengaku beriman bahawa bagaimana mereka boleh mengaku beriman sahaja kalau sahaja mereka belum diuji!

Perkataan 'tua nak mampus' itu ditujukan kepada yang mengucapkannya iaitu Rosnah Mat Aris tua nak mampus (tnm). Kalaulah boleh dianugerahkan gelaran, maka dia layak untuk menambah Rosnah Mat Aris tnm.

Pengucapan maaf kepada khalayak ramai jua adalah tidak mencukupi kerana khalayak ramai atau para peminatnya bukanlah Tuhan. Yang boleh memaafkan ialah Khadijah Binti Khuwailid r.a. itu sendiri dan yang mengampunkan adalah Allah S.W.T.

Ummul Mu'minin dah tak ada, terserah kepada Allah S.W.T untuk mengampunkan itu pun sekiranya Rosnah tnm mahu.

Saya selaku umat Islam mengharapkan agar si Rosnah ini bertaubat dan memohon ampun kepada Allah S.W.T. sebelum bala Allah diturunkan kepada kita semua.


0 Responses

Post a Comment