Ibnu Hashim
Sedar atau tidak sedar, kedatangan Tahun baru Hijrah ini menandakan bahawa masa kita semakin suntuk.

Sedar atau tidak, baki atau sisa umur diri ini semakin pendek walau ramai yang mengatakan "telah bertambah lagi umurku" namun pada diri ini "telah berkurang lagi umur ku dan telah dekat akan datangnya maut sedangkan bekal ku amatlah sedikit!!!"

Sedar atau tidak, semakin jauh pula kita Rasulullah s.a.w telah meninggalkan kita dan yang paling mendukacitakan semakin jauhhh lah pula diri ini dari sunnahnya nabi s.a.w.

Sedar atau tidak, musuh sentiasa mengintai ngintai untuk membantai umat ini, sedangkan umat ini masih leka beretorika tentang liberalisme kononnya Islam tidak sekeras itu, tidak sejumud itu, tidak seperti itu dan macam macam lagi kenyataan yang dikeluarkan demi mendapatkan 'redha' musuh musuh itu..Sunnah seolah olahnya diperlekehkan atas dasar "itu hanya sunnah/sunatm bukannya wajib" ...itulah umatnya akhir zaman ini yang mana diri ini yang jahil sedang menjalaninya... Ya Allah..selamatkanlah kami dari fitnah akhir zaman ini..

Sedar atau tidak, amalan kita semakin jauh dari menepati apa yang digariskan oleh baginda Rasulullah s.a.w. Diri ini teraba raba mencari hidayahMu Ya Allah...tolonglah...

Rasulullah s.a.w. dan para sahabatnya tidak pernah membenci akan sesuatu kaum itu atas dasar perkauman. Semuanya dipersaudarakan dan diikat atas kalimah Lailahaillallah.. Tiada semangat kebangsaan, tiada semangat Nasionalist...tiada tiada tiada..tapi di kehidupan yang diri ini jalani sekarang nih...aduhh... Bantulah Ya Allah...

Rasulullah s.a.w dan para sahabatnya r.a. tidak pernah membenci akan kaum Yahudi, apa yang dibenci dari mereka itu ialah amalannya dan kesesatan yang mereka beli bagi menggantikan cahaya kebenaran. Amalan dan cara hidup merekalah yang Rasulullah bezakan dari cara hidup dan amalan kita, namun mereka tetap Rasulullah s.a.w. kasih dan menaruh harapan kepada Allah supaya mereka diberi hidayah olehNya... Salah seorang Ummul Mu'minin pun adalah dari kalangan bangsa Yahudi... Ada juga di kalangan Pendeta Yahudi yang masuk Islam.. Memang tepatlah bukan Bangsa yang menjadi ukuran...tetapi iman dan taqwa.

Kalau sudah Rasulullah s.a.w. dan para sahabatnya r.a. menyantuni Yahudi, betapa pula kita ini telah terbalik.. Kita pula membenci Yahudi.. TETAPI AMALANnya pula kita sanjungi. Sedangkan baginda Rasulullah s.a.w. membenci amalan dan cara hidup mereka dan menyanyangi mereka sebagai makhluk Allah, kita pula terbalik!!! Amalannya pula yang kita amalkan dan batang tubuh mereka pula yang kita benci...dan akhirnya, sunnah kita tinggalkan!! Sudahlah kita jauh dari Rasulullah s.a.w, cara hidup yang diajarkan oleh baginda pun sudah semakin jauh kita tinggalkan... Makan kita cara makan Yahudi, pentadbiran kita cara urustadbir Yahudi, pakaian kita memang pakaian Yahudi dan bertentangan dgn syarak... Bila direnungkan, hampir seluruh cara hidup kita adalah cara hidup Yahudi dari pagi ke petang, petang ke malam!!

Kita lebih senang memakai Topi Baseball daripada memakai Kopiah, apatah lagi serban. tak ada siapapun yang akan membantah atau berbisik bisik andaikata kita ini memakai topi baseball, Bandana dan entah apa kebendanya lagi, tetapi cubalah berserban, cubalah memakai kopiah, macam macam yang ditanyakan dan ditohmah. Tak terlintaskah di fikiran yang kamu sibuk sibukkan itu adalah Syiar Islam, yang kamu komen komen tu sunnah Nabi ku dan orang yang sama kononnya kamu akui sebagai Nabi mu.. Tak tahukah kamu pakaian ini mendatangkan pahala sedangkan yang kamu pakai cap, bandana dan segala macam mende tu tak memberikan pahala sunnah bagi mu!!! Tak tau ke kita ni perlukan Syafaatnya di akhirat kelak?? Hidup kita bukankah tidak lain hanya untuk beribadat? Fikirkan sendiri... - terutama diri ini..

Rata rata kita lihat, sentimen yang dimainkan adalah ke arah membenci Yahudi...Yahudi itu, Yahudi ini, Yahudi *&(*&987, Yahudi *&)&)&! Apa sudah lupakah kita Ummul Mu'minin kita berbangsa Yahudi?? Lupakah kita Bapa saudara Ummul Mu'minin pertama kita Pendeta Nasrani? Pekak, buta dan tulikah kah bahawa ramai dikalangan para Rasul itu berbangsa Yahudi?? Butakah kita sehingga tak nampak masih ada di kalangan Umat Yahudi dan Nasara di dunia ini, di zaman ini yang tidak bersetuju dengan tindakan zalim gerakan Zionis dan Nasara yang membantai umat Islam? Tak nampakkah? Tak cukupkah sabdaan Nabi kita yang melarang kita bersemangat Kebangsaan sedangkan ITULAH yang kebanyakan daripada kita laung laungkan...Hidup Melayu...Hidup Melayu... APA NI???? Nak kena penampor dengan Nabi???
0 Responses

Post a Comment