Ibnu Hashim
Alhamdulillah..YES! Akhirnya kita ada ibusawat kita sendiri! Selama ini kita ni ding! Dong! Ding! Dong! antara Amreka dan Singapura bila nak akses internet.. Nak capai negawa maju, prasarana mesti bagusss.... Alhamdulillah...mudah mudahan internet makin murah lah... Cumaaa..(ada cumanya pulakkk)...

Mari kita lihat positif dan negatifnya...

Positif

1. Kita berdiri sendiri tanpa mengharap kepada negara luar.
2. Memajukan lagi industri Internet negara.
3. Pengguna dapat perkhidmatan yang murah.
4. Selaras dengan hasrat menjadi negara maju.


Negatif

1. KERAJAAN BOLEH KONTROL INTERNET (Macam Pak Lah claim hari tu, "I'm IN CONTROL")
2. Perkhidmatan murah hanya dapat dijamin sekiranya tak ada kroni moni masuk, contohnya TNB, sungguh pelik boleh rugi! Tak pernah dengar orang boikot tak mo pakai elektrik...Elektrik ni satu KEMESTIAN, tapi TNB rugi! Tak pelik ke? Oooooo.. ada IPP ..lupa lak. :)


Pada masa kini, kebanjiran blog blog ini tidak disenangi pihak kerajaan pasal dema tak leh nak kontrol berita lagi dah. Rakyat dah buleh dapat berita alternatif dari internet dan bukan lagi hanya berita yang disogokkan kerajaan semata mata... Pemuda dia lak lempar tuduhan blog blog ni 'Penembak curi' (Sniper?) dan memberi maklumat tak tepat (tapi dema tak balas pulak 'tembakan curi' tu dengan fakta - kalau dah tak betul hangpa perbetullah)

Maka dgn adanya ibusawat Internet nih....jeng jeng jeng... I'm In Control of Even Internet Now!

gegegegeegegeeg....... lagi 6 bulan jer!

p/s: Aku pun dah tak pakai Onion Server dah....

0 Responses

Post a Comment