999
Ibnu Hashim
Tadi baru saja menonton rancangan TV3, 999 dan salah satu coverage dia macam biasalah, iaitu pelacuran. Yang tak sedapnya Si Zakaiah Anaz ni sebut "...Pekerjaan tertua di dunia" (merujuk kepada pelacuran)

Apa la punya ghaplah jingga minah nih..tu la, baca buku barat tu buleh, tapi kena la tapih tapihkan dengan ilmu yang Hak, iaitulah Addinul Islam itu sendiri... Jangan dok ikut bulat bulat kata mereka tu! Sampai depa kata manusia ni asal beruk pun ada yang boleh terima malah bermati matian pulak mempertahahankannya!

Kalau dah kata pekerjaan tertua tu ialah melacur..adakah kita nak kata umat Nabi Adam a.s. semuanya dulu tak bekerja? Sebab, umat yang mula menyeleweng ialah Umat Nabi Nuh!(pekerjaan pertama mereka ialah melacur? )

Kalau nak kat juga, so manusia Pertama ialah Adam a.s. dan pasangannya ialah Hawa. Mereka ni kerjanya apa? Mulut tu jaga sikitttt....

Kalau pakai akai pun dah buleh tolak, melacur tu bukannya free, kena bayor..kalau tak ada kerja, nak bayor dengan apanya? Dah tentulah ada pekerjaan lainnya yang dikerjakan terlebih dahulu..baru ada 'Modal'! Akai ada ka?


Daripada Abu Sa’id Al-Khudri ra. berkata, Bahawasanya Rasulullah saw. bersabda, "Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka.” Sahabat bertanya, "Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nashrani yang kau maksudkan?” Nabi saw. menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka".

H.R. Muslim

Keterangan:
Umat Islam akan mengikut jejak langkah ataupun "carahidup” orang-orang Yahudi dan Nashrani, hinggalah dalam urusan yang kecil dan perkara-perkara yang tidak menasabah. Contohnya, jikalau orang Yahudi dan Nashrani masuk ke lubang biawak yang kotor dan sempit sekali pun, orang Islam akan terus mengikuti mereka.

Zaman sekarang ini kita dapat melihat kenyataan sabdaan Rasulullah saw. ini. Ramai orang Islam yang kehilangan pegangan di dalam kehidupan. Mereka banyak meniru “carahidup” Yahudi dan Nashrani samada mereka sedar atau tidak. Ramai orang Islam yang telah terperangkap dengan tipu helah Yahudi dan Nashrani dan ramai pula orang yang menjadi alat dan tali barut mereka.

Ya Allah! Selamatkanlah kami daripada mereka.

Sumber: 40 Hadith tentang Peristiwa Akhir Zaman ini dipetik dari buku yang telah di susun oleh Abu Ali Al Banjari An Nadwi (Ahmad Fahmi Zamzam)


p/s: sekadar ingatan untuk diri sendiri
0 Responses

Post a Comment